دنياي موبايل | اخبار دنياي تلفن همراه دنياي موبايل | اخبار دنياي تلفن همراه .

دنياي موبايل | اخبار دنياي تلفن همراه

تفاوت تبلت و فبلت

فبلت

تبلت ها صفحه نمايش هاي رنگي هستند كه قابليت اتصال به اينترنت و گوش دادن به موسيقي و بازي هاي متنوع را دارند.

تبلت ها در مقايسه با لپ تاپ ها بسيار وزن سبك تري داشته و از اين جهت قابل حمل هستند و حتي بهتر از لپ تاپ ها ميتوان آنها را حمل نمود.

تبلت ها بيشتر مورد استفاده ي دانشجويان و دانش آموزان هستند تا لپ تاپ ها. اما فبلت ها چگونه اند؟

فبلت ها تركيبي از گوشي هاي هوشمند و تبلت ها هستند فبلت ها مثل گوشي هاي هوشمند كار مي كنند و مثل تبلت ها قابليت پخش موسيقي، ويدئو، نقاشي و.. را دارند.

فبلت ها ابزارهاي ارتباطي هستند كه صفحه اي بزرگتر از گوشي هاي هوشمند دارنداما از تبلت ها كوچكتر هستند در واقع صفحه نمايش فبلت از گوشي ها بزرگتر و از تبلت كوچكتر است.

تبلت خود به تنهايي يك نوع فبلت است كه از لحاظ اندازه بزرگتر بوده و حدودا ۷ تا ۱۵ اينچ است. اما فبلت ها تقريبا ۵٫۱ تا ۶٫۹ اينچ ميباشند و و تبلتي كه بين ۷ تا ۹٫۵ اينچ اندازه داشته باشد را ميني فبلت مي گويند.

تفاوت عمده اي كه اين دو دارند اين است كه فبلت ها مثل گوشي هاي هوشمند بوده و بسيار راحت تر از تبلت ها قابل حمل هستند در حالي كه تبلت ها براي مصارفي مثل گوشي هاي هوشمند بسيار بزرگ هستند.

مثلا فبلت گلگسي مگا ۶٫۳ سامسونگ جزء يكي از فبلت هاي بزرگ است و وزني حدودا ۱۹۹ گرم دارد.

از لحاظ صفحه نمايش تبلت از فبلت بزرگتر است هر دوي اين ها ميتوانند به عنوان گوشي هوشمند هم به كار بروند اما اندازه تبلت به عنوان يك گوشي بسيار بزرگ است بنابراين اغلب از فبلت ها به عنوان گوشي هوشمند استفاده ميشود.

تبلت ها معمولا داراي دوربين هم هستند اما بيشتر توليد كنندگان اين محصولات تبلت ها را به منظور حمل و نقل آسان آن توليد مي كنند بنابراين دوربين تبلت ويژگي بارز آن نيست در عوض فبلت ها دوربين هاي با كيفيتي دارند تقريبا شبيه به دوربين هاي گوشي هاي هوشمند مثلا ۸ تا ۱۳ مگا پيكسل كيفيت دوربين فبلت ها است در حالي كه دوربين تبلت نهايتا تا ۵ مگا پيكسل مي رسد.

از نظر فني تفاوتي بين فبلت و تبلت وجود ندارداما توليد كنندگان معمولا فبلت را به باتري هايي با عملكرد بهتر مجهز مي كنند بنابراين فبلت ها كاربردي تر از فبلت ها هستند.

تبلت به دليل صفحه نمايش بزرگتر معمولا تا ۱۰ ساعت باتري را نگه مي دارند اما فبلت ها با صفحه نمايش كوچكتر ۱۵ تا ۲۰ ساعت مي توانند باتري را نگه دارند.


برچسب: ، ابزارهاي ارتباطي، تبلت چيست، دنياي فناوري، فبلت، هوشمند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۷:۵۵ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :